Hermeneutic and education

Authors

  • Mario Ariel Gonzales Porta PUC-SP

DOI:

https://doi.org/10.32459/2447-8717e290

Keywords:

Education; , hermeneutics; , Gadamer; , finite rationality

Abstract

This essay endeavors to explore the intersection of hermeneutics and education from multiple perspectives, which we believe that, albeit initially distinct, can be synergistically connected within the cohesive framework of a finite rationality theory.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Mario Ariel Gonzales Porta, PUC-SP

Bolsista de produtividade CNPQ PQ 2 possui graduação em Filosofia pela Universidade Maior da República de Montevidéu (1980) e doutorado em Filosofia - Universitat Munster (Westfalische-Wilhelms) (1989). Atualmente é professor titular da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Tem experiência na área de Filosofia, com ênfase em Epistemologia, atuando principalmente nos seguintes temas: origens da filosofía contemporânea, Kant, neokantismo, fenomenologia, psicologismo e ensino da filosofia.

References

GADAMER, Hans-Georg. “Wahrheit und Methode. Grundzüge einer philosophischen Hermeneutik”. 1ed. 1960. In: Collected Works, 7ed. Tübingen: Mohr Siebeck, 2010, v. 1.

GADAMER, Hans-George. “Wahrheit und Methode. Ergänzungen und Register”. 2ed. 1960. In: Collected Works. Tübingen: Mohr Siebeck, 1993, v. 2.

GONZÁLES PORTA, M. A. O pensamento de Immanuel Kant. Brasília: Academia Monergista, 2023.

Published

2024-06-29